Monday, April 22, 2013

Stood in the storm

Bismillah.

aku ada masalah sikit lah dengan wawa zainal. masalahnya sekarang dia buat gwiyomi tak comel. 


orang 1 : "macam lah kau comel sangat"
tasha     :siapa kata aku tak comel tu dia rabun. 


orang 1 : "aku rasa kalau aku kata tasha comel itu baru betul betul rabun"
tasha     :  -__________________-"

ouh yeah. sekarang semua feeling gwiyomi. aku sendiri tak faham gwiyomi tu apa. is it a name that was given to a woman that he loves? Ouh whatevewwwwrrrrrrr. tapi yang pasti. wawa zainal buat gwiyomi memang tak comel. sorry wawa. i tau kita bestfriend. tapi i tak sanggup nak tipu kawan baik sendiri. 


tak comel. seram ada lah. 


Ini best. To be frank. Maria Elena. Dia tak ada lah gojez mana. Cute mana pun tak. 
Tapi satu benda jer. 
sebab dia confident lalu dia pun nampak gojez. nampak cute. very transparent. 
I LOIKE. mmuaaah :*


Yeah. Ini baru betul betul comel. this talented girl is from thailand. And she has a talent struming her ukelele. awwww. She's fucking cute.

how about abang katang kita? abang Nazim Othman Yaaawww.
dia siap tunjuk muscle dia lah girrlssss . 
unfortunately. dia dah delete video Gwiyomi dia. 
tak sempat aku nak download buat breakfast hari hari. 



Semua artis dah buat gwiyomi dekat You tube. Aku jer belum.

ini tweet cari nahas namanya. LOL.
Amin zaki nampak macam berminat nak offer diri untuk jadi partner gwiyomi aku.


tapi ada beberapa anasir yang melemahkan semangat aku. aku ni tak cukup comel ker? 




sampai hati korang. aku comel apa. 
Amin zaki tu yang tak comel.


dan dan jer dia lagi cute dari aku. Konfiden melampau. kau dah lah mulut celaka. tapi aku tetap sayang amin zaki walaupun dia tak comel macam aku. dia kawan aku dari zaman myspace. awwww. Setia sangat. 

dan I got a request dari few friends on how to be strong? Hmm. All woman are strong lah. No need to find it merata tempat because its all in your heart. its when you are being hurted by someone, at the same time You are inspiring yourself.  

Dan kalau aku?

okay kalau aku. Aku ada few collections of book..yang melambang kan STRENGTH 
so buku buku ni jugak yang buatkan aku rasa 
"Oh yeah. I have to be strong like her"
here.  the books of a strong girl. You should find it and read. tak ada istilah 

"eh ni buku budak budak lah"

"eish tanak lah, malu lah nak beli buku macam ni."

kalau beli buku pun malu. susahlah. kesian ah jib gor dah bagi voucher 250MYR tak guna. Picture books for strong female characters. So important for lil girls and girlss yang dah besar macam Tasha to read. 

1. SHEILA RAE , THE BRAVE


2. MADELINE


3. NOT ALL PRINCESSES DRESS IN PINK

3. STAND TALL, MOLLY LOU MELON


I know this is maybe quite ridiculous. Tapi mungkin ramai yang ambil mudah dengan buku buku masa kita dalam proses membesar. Semua orang membesar dengan buku. dan Tak salah untuk kita geledah balik buku buku lama dan ambil inspirasi dari watak watak dalam buku ni. walaupun is cuma sekadara imaginasi. But remember. The imagination we created is the source of our dream. And You are the one who lift up yourself to achieve your dreams. And to not cry about people who hurt you. You  may live in this world happily. Dan yang penting. bila kita letak kan Kebergantungan kita pada Tuhan di hadapan. semua nya akan nampak mudah. dan tak ada masalah dunia yang tak boleh diselesaikan.



 Hanya untuk yang berfikir sahaja yang akan berfikir apa yang aku cuba sampaikan. 




"tasha. Hidup kau seronok tau tasha. best sangat.  Cuma sebab ada orang tak pernah cuba  nak faham kau ni jer yang buat cerita kau jadi tak best"  
-  IRMA ISMAIL


atau dah tiba masa untuk aku pulak yang cuba faham orang? bukan aku tak cuba. aku dah banyak kali cuba. its all ended with tears. 

somehow, I should proud with myself because some of my friends were inspired by my story. My sadness, my bad, inspired them to be strong. They said. I am strong. So I have to STAY STRONG. because You never know how much you inspiring people. 

dan kadang kadang,
 its hard to admit that i am not as strong as everyone believes I am. 

"and she is smiling today
 like she wasn't crying last night"







No comments: