Wednesday, August 14, 2013

Bismillah


secara umumnya. Hari ini harijadi Abah Nazan yang ke 35! lewlz. 35 ker? :D you guys tak tahu macam mana gelisahnya aku bila bangun pagi. aku elak breakfast aku elak lunch dari abah Nazan. semata mata sebab taknak wish dia anything.

aku acah acah lupa harini hari jadi dia. and i bet. dia sedih :) 



Abah Nazan sibuk tanam bunga dekat depan rumah. bersihkan taman. sapu sapu daun kering. busykan diri pada hari jadi merupakan sesuatu yang bermanfaat bila anak anak and mama Suria pun tak wish happy birthday untuk abah Nazan. 



dan aku pulak sibuk untuk design logo sempena anniversary Mama Suria dan Abah Nazan yang ke 27. Mama Suria yang mintak aku design nak itu nak ini. nak cocok atas kek katanya. Demi Mama tersayang. aku buat. sukedak? sukedak? lewlz :P



anyway. Happy birthday abah Nazan <3 


 yes. a Candy Crush cake. Alhamdulillah. Since abah Nazan adalah peminat tegar candy crush. Jadi saya tempah cake ni two weeks before dan sangat special untuk Abah Nazan.  Abah, I know you like it :) yes, ini di dapur. prepare senyap senyap dekat dapur takut abah Nazan tau. 
Abah Nazan kata, aku salah susun lilin. sepatutnya 35. bukan 53. 
and i was like. Ouh. Okay. -________-

i would like to say thank you to my Sister, sebab sanggup ponteng kerja hari ni semata mata nak tolong saya dan Mama Suria. :*

So excited nak buat surprise untuk Abah Nazan.
 Since abah Nazan tengah tidur masa ni, jadi everythings' run smoothly :)


 masa ni aku dah lapar gila tak sabar nak ngap ngap :3


 Abah excited dan tak hneti henti nak tangkap gambar. He said dia tak sangka yang akan dapat cake candy crush and he really  like it :D 
tak habis lagi tangkap gambar. -_- hmm. 

 okay. its time to blow the candles and make a wish!  :*
 to Ezrin Nazan. jangan jelez please :P

 tangkap gambar lagi -________- okay. abah memang betul betul excited. 
 Iman merungut pening tak nak  makan sebab dalam cake durian. dia kata dia tak suka durian. kau tak suka kau punya pasal lah. ni bukan birthday kau. 
 acah acah pening lettew. 
aku lagi menyampah dengan orang yang acah acah tak makan durian ni. 
durian. SEDAP GILA OKAY. 

 makan lah kau apa yang ada. tak ada siapa kesah. lulz. 

 before i forgot. Happy 27th Anniversary to Mama Suria and Abah Nazan. dalam 27 tahun. aku faham benar kalau ada macam macam ujian yang melanda dalam rumah tangga. some times, it makes me scare. dan buat aku sendiri macam takut untuk berkahwin. Tapi aku respect untuk Abah Nazan and mama Suria for their strong passion untuk terus bersabar dan sentiasa cuba memahami dan belajar tentang masing masing setiap hari.  

masa untuk bukak hadiah :) 


 kemmain. terus pakai :D yes. He like it. dan ia membuatkan aku teringat tentang 10 tahun yang lalu. when i was ten. bila aku sedaya upaya untuk belikan hadiah buat Abah Nazan sampai aku terpaksa berhutang dengan makcik kedai bayar sikit sikit. masalahnya benda alah tu empat ringgit jer pun. empat ringgit pun aku nak berhutang. nampak nau takder duit. -_____- 


yeah. abah cakap cake ni sedap sangat. since durian is his favourite. dan abah Nazan sayang nak potong sebab cantik sangat. :D im so happy dapat buat Abah Nazan and whole family happy walau pun ini cuma lah 1% usaha aku untuk tengok Abah Nazan happy. There is nothing much i can do untuk balas semua yang Abah Nazan and Mama Suria habiskan buat kita orang empat beradik. and thats why i said the least i can do is to make you guys feel so proud with me. and us. 




Happy Birthday Abah Nazan.
 and abah, if youre reading. read it slowly.

You dad, should have known how much i love you sebab you're the only guy yang tak kan pernah kecewakan saya macam mana lelaki lain selalu kecewakan saya.
 And you are the best memories I have and always have. and yang akan saya ingat selalu waktu abah Nazan tenangkan saya dan positifkan diri saya setiap kali saya lemah semangat.

since aku cuma akan menangis depan abah Nazan. dan manja aku cuma abah Nazan yang boleh rasa. The only man. <3


as the word goes : 

"The reason why daughters love their dad the most is ....
 That there is at least one man in the world who will never hurt her " 


its true. :')


i know that every girl will find a Prince. But abah, you will always be the King. 

akan saya hadiahkan al - fatihah untuk abah dan mama setiap hari :')
insyallah. 

No comments: