Monday, November 19, 2012

WORD OF THE DAY : INDEPENDENT

Bismillah. 

hye guys. and gojez gojez sekalian :D how's your sembreak? okay I know some of you guys spent your hoIs dengan vacation bagai. untunglaaaaa.  dan ada jugak yang took this chance untuk kerja/ get engaged / marry and so forth. okay congratulation! 

P/S : pray for me to meet my Mr. Right soon LOL


Semalam berlangsungnya satu pertandingan di Bangunan KWSP @ Bangi which is Pertandingan Rancangan Perniagaan. I. TOOK. PART. ELL OWW ELL XD



this is the stresses among the stresses day ever. aku tak boleh nak tidur semata mata untuk siapkan proposal dan slideshow untuk pertandingan ni. masa ni aku hampir give up. 


THE NEXT MORNING : 


IN THE PRESENTATION HALL dan aku yang pertama present my Rancangan Perniagaan. Such a frightened moment. yeah siapa tak cuak nak kena present dan yakinkan para juri yang sememangnya berlatar belakang kan orang hebat senang cerita. bahawa kau mampu untuk handle business dan yakinkan yang idea bisnes kau boleh market dalam pasaran. Aku takut. Tapi one thing aku selalu ingat, Selagi aku tak lawan perasaan takut tu, sampai mati aku akan selalu takut. This is my weapon. Aku akan selalu cabar diri aku untuk face apa jer yang ada. this is the only way untuk aku latih diri aku supaya aku jadi sentiasa berani. Eh berani ker? LOL. 

by the way. I am the youngest one dan satu2nya peserta yang masih lagi belasan tahun. the rest are stok mak mak. no wonder lah aku akan gemuruh. they all semua hebat hebat belaka.



I WON. alhamdulillah. tempat ke tiga, orang kata rezeki. kerja satu hari dapat lah seribu hengget. orang lain kerja 30hari untuk dapatkan seribu. okay. ONE BIG SMILE FROM THE YOUNGEST ONE . LOL! untuk yang dapat tempat pertama dan membawa pulang RM3000 Tahniah. dan yang kedua RM2000. tahniah jugak dan tahniah untuk diri aku sendiri *tepuk  lah tangan* 



thanks untuk mama Suria dan Abah Nazan yang banyak support dan selalu tunjuk jalan untuk dira move on dalam hidup ni, I know those all kemewahan yang mama abah bagi selama ni tak menjamin apa apa cuma yang penting is what do I learn dalam hidup dan sentiasa berdikari and tak kenal erti putus asa. Thanks again and alhamdulillah atas rezeki Tuhan. Aku cuma harap suatu hari nanti i can pay all the bills yang mama dan abah dah banyak habiskan untuk kitorang anak beranak. Semoga abah mama panjang umur dan sempat tengok dira kahwin. #EH no maksud dira tengok anak anak mama abah yang kiut ni membesar dan berjaya dan tengok cucu cucu mama abah yang double extra kiut miut :) 




aku akan selalu kuatkan diri aku. Bila tiba masa kau mesti perlu berdiri sendiri. Dan tiba masa kau akan kehilangan ibu bapa dimana mereka ialah orang yang selalu bagi nasihat kat kau orang yang tak kan pernah betrayed kau sampai kiamat. Dan tiba masa kau akan hadapi perkara perkara yang menyedihkan. dan perkara yang sangat kau takut dalam hidup kau. dan kau mesti lawan untuk terus bangun. aku mohon semoga Allah sentiasa kuatkan aku. 


anything roger aku. 
ASK.FM : http://ask.fm/natashanazan
TWITTER : http://twitter.com/natashanazan



7 comments:

ikinj said...

deabak!!! proud of u tash! gila gila gempak babe ;D bp;eh tukar profession

natashanazan.blogspot.com said...

hahaha. thanks babe. :) like lah cepat! lol!

hanis khalil said...

TASHA !!!! thanks for visiting :) aku pon akan always setalk setalk kau :) enjoy your beautiful life dear :) congrats on everything you had achieved.looking forward to meet you gojess girl <3

natashanazan.blogspot.com said...

hahaha dah tu that is the only way untuk kita tahu perkembangan masing masing. Malaysia Needs You. So be excellent kat sana okay sayang. Yeah aku pun nak jumpa kau jugak and gelak2 sambil tampar kau har har har! ghindu! nanti ajar aku cakap bahasa arab taw! LOL

still thinking said...

wow wow wow. congrats tasha! :D

natashanazan.blogspot.com said...

thank you so much mimi :)

Busyra Takiyudin said...

wah! tahniah tasha.. :)