Friday, April 20, 2012

The Love Story between Hamid and Zainab

Bismillah...




  • Zaenab: Kau pasti sedih dan menderita sekali di buang dari kampung ini, bagaimana caranya kau bisa melewati ini semua, Mid?
  • Hamid: Untuk melewati badai kita harus terus berjalan, Nab, bukan berhenti. Dan untuk terus berjalan hanya ada dua hal yang harus terus kita bawa, keyakinan dan cinta.











At least once in a year, I doubtless watching a religious movie. Yeah, You know it is the idea of mom since religious movie keep come up these several years. This movie lembap. Tapi lembap lembap pun dia berjaya buat viewers semua terduduk. Seriouslyy cerita ni sangat sangat beri kesan. TAPI aku tak pasti lah sampai bila kesan ni akan pengaruh aku cuma...buat aku tersedar tentang kejahilan aku sebelum ni. 


















Bapak aku dah tengok cerita tu semalam dengan mak aku sampai pukul 1pagi diorang tak tidur. And harini kat Astro Box Office ada lagi. Bapak aku suruh tengok, mak aku pun suruh tengok. OKAY LAH. tengok lah. mula mula taknak sebab the first 15minutes cerita dia macam agak annoying lah cara Hamid and Zainab bercinta. Nak cerita panjang tapi better You guys watch it sendiri sendiri :)
















Hamid is a very cool person. And Zainab is a very lovely person. 
























To be honest. Waktu tengok cerita Di bawah Lindungan Kaabah ni. Aku cuma fikir this one guy :) Only him. Memang aku bengap sikit berangan kalau kalau this one guy macam Hamid. And I am Zainab :D tapi agak lah, tak mungkin aku akan bagitau that guy yang I love him in silence. And That guy pun. Sedangkan masing masing tahu tentang perasaan masing masing cuma belum ada masa yang sesuai untuk luahkan atau mungkin takkan pernah terjadi untuk luahkan semua perasaan yang ada sebenarnya.  














Pernah jugak terfikir untuk bawa jer perasaan ni. Tunggu dia sampai bila bila. TAPI bodoh lah kalau aku letak prinsip tunggu dia blah blah blah cause we cant put our story like in the movies cause movies is written by the scripwriters and our love story is written by Allah. Sama ada ianya akan jadi indah atau tak itubergantung keadaa, yang pasti setiap yang Tuhan letak sesuatu mesti ada kemaslahatan untuk masing masing. baik atau buruk.




















Kita hidup memang untuk selesaikan masalah. Habis satu masalah. Datang satu masalah. Samaada kita nak pandang benda tu sebagai positive atau negative. Hidup memang tak akan pernah sempurna, macam tu juga dengan sesuatu hubungan. Having a same interest with the love one bukan nya bermaksud korang sweet. Kalau semua sama. Bosanlah. Hidup ni sama sama ada kekurangan, sebab tu kadang kadang kita dan dia berbeza. bukan sebab tak ada chemistry tapi untuk melengkapkan apa yang kita kurang. Yang pasti mohon dikuatkan semangat and buat masa ni, aku tak boleh lupakan this one guy...












"Hamid, bila impian besar mu tercapai untuk menunaikan Haji, aku ingin mengirimkan doa buat aku. Doakan agar aku dapat bersama dengan lelaki yang aku cintai dan yang mencintai ku" - Zainab






awwwww. So sweet :')




Photobucket

2 comments:

Busyra Takiyudin said...

tashaaa, aku just tengok iklan dia ja.. huhu, teringin la plak nak tengok, dengan apa yg hg story ni sweet gila....

natashanazan.blogspot.com said...

eh busyraaa. ohmyy aku baru perasan weyh comment kau! sorry... yeah you better watch it lah sebab bestgila :D