Monday, July 1, 2013

twentytacha - PART I

(BASICALLY. i met my studiomatess today.to meet up and celebrate my birthday. thank you guys. we had so much fun raite. and thank you jugak for coming and thank you for singing a birthday song to me anddddd everything. since all the photos with my friends, nana. so i could not tell it rite now. aku tak reti nak bercerita without gambar actually. seriously. so this is the part One. sooner or later. I'll carry on for part two. insyaallah )



Bismillah.Bismillah.Bismillah.


well. alhamdulillah. i am officially 20th :) just to clarify. but. this is actually a small matter to talk about cuma aku rasa this is the most meaningful birthday moment yang aneh buat masa ni. seolah olah macam ia penuh dengan rahmat. Yes. aku tak tipu. ini yang aku rasa. Something different. something special. tapi aku tak dapat nak luahkan dalam perkataan. 



perkara pertama. Normally. Kita akan rasa biasa jer. bila orang wish birthday sendiri. Tapi pagi tadi. bangun bangun. Salam mama Suria. And mama Suria give me a mother's hug and a kiss.  And She said "Happy birthday Nadira" and I? I am almost crying. 



Yes. ayat ni dah biasa. and to get a hug and kiss. setiap hari mama Suria peluk and cium aku but idk why. hari ni. bila mama Suria buat. aku nak menangis. dan lagi aneh kenapa semenjak menjak ni aku sangat mudah nak menangis. Sangat mudah sensitif. sangat mudah nak tersentuh bagai and so on sedangkan itu semua perkara biasa. kalau dulu. boleh kira dengan jari berapa kali jer. sebab aku tak menangis. 



Sangat biasa. Tapi aku teka ini Rahmat.




Abah : Happy Birthday! dah berapa tahun? 

Tasha : haha. dua puluh tahun! best sangat!

Abah : cepat jer dah 20 tahun. Abah rasa macam Nadira kecik lagi.

Tasha : Tapi best lah 20 tahun. Suka sangat! 

Abah : kenapa suka?

Tasha : sebab rasa macam dah besar. 

Abah : so tahun depan dah 21. boleh dapat 'kunci' lah macam ni.

Yes. Next year. 21 tahun. insyaallah kalau umur panjang. remarkable year dimana kita semua akan dapat 'kunci'. atau greenlight. level untuk kita masuk alam dewasa konon. and we can do anything yang orang besar besar buat. TAPI. selagi tak menyalahi syariat Islam, Malaysia boleh. 



belum apa apa. baru nak check mail. google dah buat aku terharu. Thank you google :') rasa macam famous kejap. kejap jer lah. walaupun benda alah ni aku sorang jer yang boleh tengok. 




For those yang call sampai tak bagi aku tidur awal. okay thanks gaizz for the wish (Y) and seriously. aku tak dapat free call. serius aku tak tipu. hmm. pulak aku ni muka penipu. semua salah selkom. dekkut. mencik dowh camni. 




And hanis Khalil. masih lagi panggil aku barbie. aww. aku feeling gojez kejap :*




deep. iffah gave me this. my old bestfriend masa dekat MRSM. My roomate. Never imagined macam mana respond aku mula mula tahu dia roomate aku. Tak boleh masuk. sebab dia pendiam orangnya.  at last. dia lah yang paling faham aku. Thank You baby :')


Thanks kawan2 untuk wish yang agak jujur. korang semua sangat sangat jujur. kadang kadang jujur kategori pra sentap okay. hmm. 




i know there is nothing important pun untuk aku prntscr semua ni but their tweets are just funny and really make me laughing on my birthday night. dengan aku orang tak perlu risau untuk jujur. orang  kata aku takder perasaan. susah aku nak touching. diibaratkan esok akan kiamat kalau harini aku touching dengan diorang. Hmm. macam tu sekali? sampai hati. aku ada perasaan jugak okay. 


*touching*

mamalia paling sentap dengan aku kalau ikutkan dia ni aku rasa. sebab aku tak pernah layan dia dengan baik. ala. buat apa. kau pun bukan baik sangat dengan aku. Puii. LOL. bukan suka suka aku nak kasar dengan lelaki. semuanya bersebab. Manja aku, mak bapak aku jer boleh rasa. *buat muka comel*


dan last sekali. saya nak minta maaf kepada semua sebab aku selalu lupa harijadi korang. tapi korang tak pernah lupa aku. tsk tsk. LOL. yes. Few friends yang touching taknak wish dekat I sebab touching kes aku lupa birthday diorang. hmm. cowieeeee :( 








ouh. okay. aku jahat. Hmm.   -____________________-"



notakaki : semoga mereka akan ingat hari matiku sepertimana mereka mengingati harijadiku. Amin. 



Natasha Nazan is a pinner. keep calm. and pin me.  

6 comments:

Unknown said...

Happy Birthday Girlz. Good luck in your life and your dream...

natashanazan.blogspot.com said...

thankyouuu so much. harap harap saya dapat ole ole dari jordan. kbye.

Unknown said...

oh 21 tu kira dah fasa lain ek??
baru tau lah haha.
plus x nak mngaku dah lah aku 19. ingt sama fasa haha

natashanazan.blogspot.com said...

haha. sebab tu bila umur cecah 21 tahun baru kau ada kebebasan sebenarn. untuk segala galanya. untuk mengundi dan lain lain. selagi tak bertentangan syariat Islam. :) be proud with yourself mydear <3

Unknown said...

Semoga bertambahnya umur bertambahlah juga amal :D

natashanazan.blogspot.com said...

Amin. insyaaallah.