Friday, November 22, 2013

life was so simple

Bismillah...


hari ini ialah hari terakhir aku dekat rumah.

dan hari ini ialah hari terakhir aku bagi kucing aku makan. 

memandang kan ini hari terakhir dekat rumah. kalau boleh hari ni nak pecah rekod hari paling bahagia. tak pasal pasal pagi pagi dah kena marah dengan mama Suria. aku cuma tertumpahkan makanan kucing jewwwww. tak best. sangat tak best. 

aku tak tahu macam mana boleh tertumpah sebab aku cuma nak gurau gurau dengan kucing. konon nya nak suruh kucing tu lompat kalau nak makan. 
tangan kurang geseran. terus tumpah. :( 
rezeki diorang dapat makan. banyak pulak tu. hmm. 




well. I just packed my bag for sahara. Too hype. Hmm. no. tak. tak nak balik sebenarnya. Tapi bukan itu yang aku nak cerita. aku taknak cerita pasal Perak. tak best pun.  Tapi apa yang best sebab Abah Nazan puji aku dah pandai reduced barang dan pilih yang penting sahaja untuk balik perak. ouh yeah. bukan selalu kena puji. lulz. 

sikit ker? aku rasa macam banyak jer. hmm. 


Cuma waktu aku tengah sibuk kemas barang. I found  something.  

 tak. aku bukan nak cerita pasal buku. tapi aku nak cerita pasal ni.

 hell yeah. aku jumpa mainan aku masa kecik kecik.
 'The Talking Laptop' 
aku ada tiga laptop masa kecik kecik. and mama Suria kata, dia pernah ajar aku main anak patung. tapi aku buang anak patung tu sebab aku tak suka anak patung. bila dah besar baru gatal nak simpan anak patung.

So mama Suria belikan aku laptop.  I still remember yang mama Suria beli dekat Toy's r Us.  and seems like aku sangat berminat. sebab tu ada tiga agaknya.hmm.

laptop ni ada handle so memang setiap hari before mama Suria tinggalkan aku dengan nenek aku sebelum dia pergi kerja. aku cuma bimbit tiga tiga laptop wherever i go. entahmacam mana aku nak bimbit pun aku tak pasti. tapi feeling genius dan busy lah konon. laptop kot. lulz. 

   here. ceria jer warna dia. but the most favourite : yang kiri. sebab game dia lagi best rather than yang merah. lagi satu yang kiri cartoon dia lagi comel dari yang merah. too poor. battery tak ada. kalau tak aku dah on and play .

  dekat laptop ni aku asik main game spelling jer. itu jer game yang best aku rasa.

  Yang ni lah yang aku paling suka sebab dia lagi cantik. lagi ceria. audio dia pun best. aku paking suka part bila dia bagi gambar dan aku kena eja nama object tu. dan kalau aku dapat eja dengan betul laptop ni akan cakap "correct!" tak pun "wow, excellent!"  dan masa tu aku memang betul betul sumpah feeling genius. 



  Dan bila aku dah besar sikit around 5 or 6, 
mama Suria upgraded laptop aku yang lebih pro sikit. 

  saiz lagi besar. dan pattern dia pun lebih matang. warna pun dah tak colourful macam yang sebelum ni. kalini hitam jer. konon konon matang lah kan. 

  nampak tak tulisan PRO kat belakang tu? haa. ini memang untuk profesional. Konon. dia sumpah macam komputer betul. so memang masa tu aku suka nak berlagak dengan kawan tadika aku. sebab diorang tak ada laptop. wkwkwkw :3 

  so aku boleh pilih game apa nak main dekat sini. 
so cerita dia. aku terfikir tentang zaman sekarang yang mak bapak sibuk bagi anak anak tablet yang game dia macam ntah apa apa.setiap kali aku interview kenapa bagi tablet mesti diorang cakap "nak suruh anak diam" entah lah. pada pendapat aku bukan macam tu cara nak suruh anak diam. mungkin boleh ajar anak dengan technology tapi biarlah berpada pada. anyway, laptop ini buat aku teringat macam macam benda. 


  dan sekarang. dah masuk alam dewasa. ececeyy. DEWASA. yer lah betul lah dah dewasa. kali ni memang laptop yang real. bukan laptop yang boleh cakap cakap lagi. 


 dah masuk alam dewasa. banyak pulak kerja. leceh tau. drawing besar katil aku nak kena study dan redraw. aku bukan nak merungut. cuma aku rindu zaman kanak kanak. yes. 15th years ago, life was so simple. but now, how life can be so simple and yet so complicated? hmm.  

bila aku dah fedup hadap drawing. aku pun turun. tengok mama angkat kain. 

tasha : mama. Ya dah malas nak buat kerja. 
mama : malas takpayah buat. 
tasha : esok dah nak balik perak. benci lah.
mama : sebelum balik Perak, pergi makan rambutan dekat belakang.


aku tak tau kenapa solution itu yang mama Suria kasi. 
aku rasa mama Suria dah malas layan aku.  

 ouh yes. rambutan belakang rumah sangat lebat. sampai abah Nazan terpaksa tampung dengan kayu sebab buah dia terlalu banyak sampai berat.


dan aku mesti akan rindu dia ni. :') kucing yang paling manja. 
dia tak ada nama. sebab i have no idea nak kasi dia nama apa.
so aku cuma panggil dia kucing. 



and yes. saya juga sibuk tolong kakak Nadia. 

 Di belakang tabir. memang macam ni rupa dia. konon konon studio. 
evening dress aku jugak yang jadi tirai background. 


  and for more detail. kalau nak tengok other products of Victoria's Secret, you guys boleh klik to her link Wonderful Fragrance  and dapatkan your own body splash for only RM60. and apa yang sweet bila our customer ialah kaum lelaki dan hadiahkan for their mum and yang tersayang. seriously worth it. since saya memang pengguna VS since I was 14 and it very suits for everyone. no doubt. 
Im sure semua orang tahu tentang VS :)


SPREAD THE PINK LINK gaizzzzz ! <3


2 comments:

BILA AKU SUDAH TIADA said...

Abah peminat No.1 blog YA...TERBAIK!!

natashanazan.blogspot.com said...

omg. abah -_- okay. haha. yeah lepas ni abah teruskan update tentang my study my life dekat blog jer okay. thank you abah <3