Tuesday, December 3, 2013

the busy December

Bismillah...


Finally. Aku cuba peruntukkan masa untuk update blog. sebenarnya aku nak update semalam semalam. 1st December. konon konon nak ambil tarikh sedap. tapi sebab penat dan busy dengan final project tambah pulak dengan komitmen sebagai Senior. aii tak mampu chuollz. 


okay. Godai dengan senioriti kau. sebenarnya aku tak rasa pun aku ni senior, ada time aku rasa aku senior bila junior salam cium tangan aku. masa tu baru aku rasa betul betul senior dan macam power sikit. sikit jer lah. lulz.  actually its not about seniority pun. ia adalah sebagai tanda hormat. 





one of my roomatez. Liza. a Kelantanese girl asked me.



Liza : tasha, kau nak buat kerja ker malam ni?

Tasha : tanak. aku nak update blog. 

Liza :  Ouh kau ada blog ker? 

Tasha : ... eh. kau tak tau ker aku ada blog??? biar betul kau.  



dah tiga tahun aku kawan dengan dia. tapi dia tak pernah tahu tentang aku. okay. that was the visible sign yang there's no one care about me. *tacing* masalahnya aku feeling retis. hmm. fine then.  




okay wtv it is, since aku ada camera yang setengah canggih. so aku teman kawan aku pergi Site for our final project. dan macam biasa. memang kerja aku yang kena tangkap gambar site diorang. 


for those yang pernah study di Seri Iskandar, Perak. this is the latest punya images for Seri Iskandar since dulu dekat Seri Iskandar, memang tak ada apa apa tak membangun langsung. dan abang aku dulu pun students Seri Iskandar tahun 2007 dan aku stll ingat memang masa tu Lame gila tempat ni. Tak ada apa apa. but now there's lot of buildings yang dah naik. You name it, apa jer yang tak ada dekat Seri Iskandar sekarang. 



Tutti Frutti, cinema, bowling centre, kfc, Delivery Pizza, Mc Cafe, blah blah blah. Cuma imaginasi aku aku sangat sangat mengharapkan one fine day Subway akan bukak dekat sini. dapnyewwrrr. lulz. 


kawan aku memang suka acah acah rajin.

 Meet Thirah. sebab diorang pergi Site tak bawak measuring tape. so aku suruh dia berdiri macam tu lepas tu pandai pandai lah ukur sendiri secara manual. aku harap Thirah tak baca blog aku. cuz I bet dia akan marah aku upload gambar  ni. 


berani pulak dia nak marah aku. *rofl* 





dulu aku pernah kutuk perempuan yg pergi site pakai kain pakai dress. well, now i do believe that Karma really hit us. Demm Tasha. Demm!



And after setel kerja. we drove to Aeon Ipoh.

looking and researching for a new product since product Bio-essence 
 (bird nest) yg aku pakai sekarang macam tak der effect sangat. dan SK II sangat mempengaruhi aku dan mana mana perempuan. seriously I can feel the rejuvenation of skin. dan amoi ni pandai psycho aku suruh beli. hmm. 




besides, SK II is my client for this final project. Im going to design a Boutique Spa for SKII in Malaysia.  Semoga Tuhan curahkan idea yang melimpah ruah dan permudah kan segalanya.




thank you to SK-II and Sime Darby Property 
for helping me to run my Design Proposal. 



there is a must untuk cari restoran baru and try the dishes blah blah blah. so we went to Pappamia, ipoh chinese restaurant. and i guess i give 3 out of 5 (Y) 
makanan cina dekat Ipoh belum pernah lagi menghampakan aku. Seriously. 


 I bought new shoes lagi and mama Suria didn't know about this. I guess after mama Suria baca this entry maybe dia akan call aku. maybe. tapi aku harap tak. aku tak suka disoal siasat. 



the next morning. memang aku kena hadap kerja lagi.Duhh. Furniture Design. Subject yang paling aku tak suka. stress sikit sebab kitorang kena design and build up real furniture. Human Scale. nasib baik grouping. tapi kalau dah tention sangat memang aku kunyah kertas kertas ni semua.  

Bella dan Alya cuma datang untuk sepahkan bilik aii. 
tapi kalau designer memang bilik dia bersepah sikit. wkwkwk :3  
anyway thank you babes for helping. I cant wait to see our human scale furniture nextweek :) 



insyallah ;) 

No comments: