Sunday, March 3, 2013

Last Night was a Blast!





Bismillah..

malam yang sunyi lagi penat aku bukan nak cakap pasal bola. untuk cakap pasal bola bukan ini tempatnya. ini belog Tashaleckalecka. Shit. aku dah 20 tahun kot. masih lagi Tasha lecka lecka ker? ingat comel lah nak nama macam ni? tak kan sampai aku ber anak cucu nak hapdet belog??? Nak jer aku tukar link blog aku. tapi semua orang dah biasa dengan Tashaleckalecka. Ciss. ayat macam bajet blogger yang famous. Rajin aku update just untuk aku update situasi aku khas untuk kawan kawan aku yang memang tak rajin call aku, text aku. IM aku. tweet aku. whats app aku. okay ada whats app ker tasha? sini jer tempat yang boleh uolls tahu dengan detail how and what i am doing here. Am i fine? am I good? just here. sebab tu dalam blog aku tak ada pasal benda lain, semua pasal aku jer. LOL. kalau  nak cari tips kurus tips lemak tips putih tips gebu bukan sini tempatnya. aku tak reti nak petua petua cantik ni, petua aku kalau nak cantik, bercantik cantiklah dengan air wuduk. LOL. gampangnya ayat. okay lets talk about cantik. masa aku dalam semester dua. Aku belajar subjek agama dengan ada lah Ustazah ni. Dia ni. memang tak suka tengok lelaki buat rambut pacak,  perempuan pakai eyeliner. lelaki pakai baju tak masuk dalam, dan perempuan yang pakai seluar. 


"awak Nadira kan?"

"yer saya. saya Nadira. tapi biasanya orang panggil tasha."

"okay. awak nampak lain hari ni. awak pakai apa kat mata tu?"

"Ouhh. ni saya pakai eyeliner. kenapa ustazah? lain?" (masa ni konfiden ingat kena puji. puii)

"kenapa awak pakai eyeliner?"

"ouh tak. sebab mata saya macam bengkak. sebab hari hari tidur lambat so saya nak cover lah"

"cover lah dengan air wuduk" 

and I was like.. -________- SENTAP MAK. okBYE. so aku cuma nak cakap petua cantik yang aku bagi tadi daripada dia. itu jer motif aku sebenarnya untuk mukadimah entry kalini. 




AKU BUSY



YES. secara umumnya. aku dah mula sibuk. cis, pernah pulak aku tak sibuk. 24 jam Tuhan bagi semua sama. Tapi aku tetap tak cukup. dalam satu hari aku akan bahagikan masa kepada lima bahagian. bahagian Subuh, Zohor, Asar, Maghrib dan Isyaa. Dalam bahagian ni pulak aku akan kecilkan lagi untuk aku susun jadual aku. Yes. aku dah susun jadual aku yang harini aku cuma nak duduk bilik jer. and malam pukul 8 aku nak pergi ID Dinner. 


*ulangsuara*  "harini aku cuma nak duduk bilik jer."


but on 2.30 p.m.


Nana call aku dengan suara mengggelabah dia yang buat aku rasa nak tumbuk.

"Tasha. cepat siap siap. pukul 3 nanti Nizam nak amik kita pergi ipoh ada birthday party. cepat siap tau!"

and i was like. Bitch Say What???!!! birthday party on 3pm dan aku jujur benci orang ajak aku keluar last minute. jadual aku hancur. syaiton menggoda untuk aku tinggalkan kerja aku. nak update blog ni pun semua salah syaiton. kuat betul hasut iolls. jahat tau chuolls.  sajer kan tak nak bagi iolls buat kerja.




BIRTHDAY PARTY


cakap pasal birthday party. apa yang korang bayangkan? dalam otak aku terbayang betul betul birthday party ada balloons. ada candles, kek besar, lepas tu ramai boys yang hensem hensem macam model boxer yang buat aku inzal. lepas tu ada decorations yang meriah meriah and penuh junkfood. 


antara moment yang aku bayangkan is like captured a silly posed with my cray cray friends.

be rocks all night long and laughing and wooing so damn hard
and champagne. Eh, okay no. silap. gambar ni propa sangat. yang pasti aku tak gedik macam gambar atas. 



Hakikatnya. bila aku sampai. bunyi cengkerik bunyi katak semua keluar. okay. Kenapa rumah ni penuh dengan abang abang surau. Doa selamat? kata birthday. and party? mana party yang aku bayangkan? mana? MANAAAAAA?!!!!!


tasha behave. Okay. sebenarnya bukan lah birthday party sangat pun sebenarnya memang lah ada harijadi tapi mereka celebrate dengan cara yang sewajarnya. Aku jer yang sibuk mindset macam tu. Ciss. taik kucing betul pemikiran. Tapi memang seharusnya kita apply Islam dalam setiap yang kita lakukan. 


"Tasha. whatever the reason is. I want You to keep Fighting" - Shuya.

(Shuya is my old bestfriend masa dekat MRSM Alor Gajah. selalu reminds kan aku untuk berhijab. Im into it. Tapi serius. bukan mudah. Susah.) 

luckily Baina, bawakkan aku tudung. hee. credit untuk Baina. thank you baby :* actually aku dah di-inform yang birthday party ni ada doa selamat tapi aku tak tau aku berangan apa sampai aku lupa. seriously aku lupa yang this is a majlis doa selamat and I should wear a good attire next time.


 yang penting tetap ada balloons dan banner itu sudah memadai.
 what so funny here was bila kitorang sampai nothing was pin up to represents its a birthday party but right after abang abang surau balik, cepat cepat lecturer aku keluarkan balloons and every party stuffs dan kami sebagai designer lah yang tolong decorate kan tempat ni jadi ala ala partey gitteew. 

see. nampak tak gigih siap bertangga tangga lagi. kata designer. :D


tak ketinggalan aku yang bukan sahaja ringan mulut tapi turut ringan tangan  dan ringan tulang untuk membantu.

tolong posing. boleh lah, heww heww. 




 cake iphone babe! whooaa. bestnya cake dia. bestnya bestnya. cerita dia sebab birthday boy ni kena rompak haritu, luckily he was save and no injured, dan iphone dia pun hilang.  So nak beli iphone tak mampu so beli kek iphone pun jadi lah. 



SURPRISE!!!!

LOL. ni lah birthday boy. youguys mesti expect budak tecik tecik kan sebenarnya dia dah pun 25 tahun. tapi sajer nak treat him like a lil boy so sebab tu lah kakak dia a.k.a my lecturer buat macam ni. heww heww. 



it was very funny sebab the theme is like castle, king and queen celebrating their prince birthday. so sebab tu lah si bapak letakkan CROWN dan si kakak pakaikan baju ala ala pahlawan gittew dan si ibu serahkan pedang sakti. (sebenarnya pedang bubble yang tiup tiup tu jer) dan akhir sekali si bapak menyerahkan watikah kepada si putera untuk mentadbir negara. very the fairytale you know. 

eww. dia buat muka pahlawan yang baru lepas bunuh naga. feeling lah sekejap, birthday boy kan. 

ini gambar Yuna. Yuna dengan photographer dia Julian.  IDKY but aku sangat adored dengan gambar yuna yang ni.  so aku pun nak feeling Yuna nak ada gambar best best macam dia. so this is what I got.

eww. masalahnya tak jadi, tak gojez langsung,
apa kau hengat kau Yuna?



ID DINNER 2013



woohoo. after birthday party dekat ipoh cepat cepat kitorang balik Sri Iskandar untuk kejar Dinner pulak malam ni. makan lagi :D before that terserempak pulak dengan budak Landscape. tak pernah pun bercakap dengan dia. sebab kenal pun dalam alam maya. LOL. Adli Syah.  jenis aku jalan tak pandang orang. sebab aku ni pemalu :3 tiba tiba ada orang jerit nama aku dari blok dahlia. (asrama lelaki)



"Tasha!"

so aku pandang atas. 
okay Adli, dia lambai aku. so iolls pun lambai lah balik and smile :)

"tasha ada dinner ek malam ni?"

"Yup, kitorang ada dinner malam ni. gellem gitteww haha"

"okay tasha all the best!"


lepas tu tak lama lepas tu lepas tu dia tweet. (banyaknya "lepas tu")



masalahnya aku tak menang best dress macam mana ni adli? ada orang rampas takhta aku. ciss!  haha. anyway thank you for supporting :D

mmm. the theme was ONE NIGHT TO SHINE. so ala ala hollywood gittew sebab tu lah diorang serve chicken chop adn western lah senang cerita. masalahnya iolls ni biasa makan chicken chop yang sedap tapi yang dinner ni tak sedap langsung, overcooked. serious. tapi yang pelik aku yang tolong habiskan makanan kawan kawan aku. anyway. we just enjoyyyyyed the dinner.
from left : Falil . Nana . and Alya
 from left : Thirah . Wawa . Ayyun . and Bainaaaaaaaa :D
from left : Alya AGAIN. Yaya. and thirah. and wawa.





MEMORIES


1. Najmi Haris. hehe. kasi grayscale sikit gambar biar nampak vintage dan gellem gittew.  Dia selalu mintak aku cerita pasal dia dalam blog aku, tak malu. LOL. masalahnya bukan dia sorang requested benda alah ni. time aku tengah makan. dia datang and whispered to me  "tasha, nanti tangkap gambar sama ek?" I nodded down and smile. so inilah hasilnya. haha. so sekarang suka tak aku cerita pasal kau dalam blog aku? :D he is my junior. tapi dia sangat suka tolong siapkan kerja ID aku. Serious. teman aku pergi library. tolong aku angkat buku, tolong ajar aku macam macam. cuma kau belum pernah tolong belanja aku makan.  

2. ini pun junior aku tapi kenapa dia lagi tinggi? DEMM. hmm. nama dia Amar. sebenarnya Amar akan selalu buat aku teringat someone. buat aku teringat dengan My ex boyfriend. Kamal adli atau nama sebenar dia Khairi Adli. actually muka tak sama pun tapi structure tu ada lah. heeee :D To be frank I miss him so bad. and it so hurt because now he is just somebody that I used to know. It reminds me of how we became a good friend at first and its so hurt knowing that we have to end up like this. what do I know. He hates me.  and dia tak pernah bagi aku chance untuk jelaskan the real thing.


"tasha, why you're keep living with your past?"

im not living in my past cuma aku ni sentimental orang nya. LOL. dan sangat lah menghargai setiap moment yang datang dan pergi. 


 
this is Monster. dia datang tergedik gedik "nak tangkap gambar dengan tasha" aso aku pun gedik lah balik. masalahnya aku nampak tersiksa sebelah dia yang SANGAT TINGGI!


 these are my noks noks. my fondan fondan, my divas kampungs, ataupun senang cerita my bloody fool gay friends :D
Farien and borhan. heart them. 
FYI my dress was consult by Farien. Nizam and Nana.ramai kan konsultant I :)

 This is UJANG. junior aku jugak. tak tau nama sebenar dia apa. tapi aku sebenarnya gaduh dengan dia sebab dia tipu aku. tapi last night buat buat baik jer lah. haha.
 Dan ini DANIAL. kawan lama aku. eh kawan lama ker? actually bukan kawan lama aku tak kenal dia pun just dia kawan kepada kawan lama aku. so dia tau every single thing jugak pasal aku masa jaman jaman sekola dulu. 
Jilaka. jangan aibkan aku please. 

Dayang. Youre posing like so biatch!! 

 aku baru tahu yang Farin ni memang suka kena peluk dengan lelaki.

gambar ni ala ala artis hollywood balik grammy's award dan ada papparazi yang snap gambar kitorang. Ala rettis gitteww, ugh, Im not sure siapa yang tangkap gambar ni. guna camera aku pulak tu.


and yang tak bestnya dalam camera aku tak ada gambar aku dengan diorang. camera orang lain ada kot. so sad. so last thank you for spice up my boring night. mmuuaaah :*





No comments: